mandag 6. juni 2011

Wallsticker



Vi har hatt en udekorert vegg på stua siden vi flyttet inn, og det trenger jo ikke å være feil. Men jeg har syntes at noe manglet, men nå har jeg blitt fornøyd! Jeg så etter passende wallsticker, og ble inspirert av denne hos Sofies Villa. Den kostet 699kr, men det ble mye billigere å lage den selv :-) For et år siden kjøpte jeg storark med sølvfarget Wallstickerpapir hos Panduro, og det fikk jeg bruk for nå. Jeg lastet ned en fransk vintagefont (som jeg i etterkant faktisk tror er akkurat den samme som på Wallstickersen hos Sofies Villa...!!), skrev ordtaket i Photoshop Elements, speilvendte teksten, printet ut, brukte blåkopiark for å overføre til wallstickerpapiret, og klipte/skar. Voila! Joda, det er puslearbeid, men hvis man liker det, er det ikke noe problem!


-

-

Var en tur på IKEA forrige uke, og da datt det en Ribba hylle ned i handlevogna også...
-
Legger ved bildene av teksten her i tilfelle flere vil prøve!


Bilde 1: Husk gårsdagen



Bilde 2: Drøm om morgendagen


Bilde 3: Lev idag

The plain wall in our living room is now decorated with wallstickers. I fell in love with this one from Sofies Villa, but I found it rather expencive (NOK 699). Since I bought a sheet of wallsticker paper last year, I figured out I could try to make my own :-) I downloaded a vintage font (that I actually think is the exact same as the one from Sofies Villa!), wrote the text in Photoshop Elements, flipped it horizontally, and then used carbon paper to transfer it to the sticker paper. Sure, it's a puzzle cutting the letters, but the enjoy of admiring the result makes it worth it :-)

3 kommentarer:

Maria sa...

Så smart at du kan lage slike selv. Har kikket mang en gang på slike jeg også,men prisen stopper meg.

Av rein nyskjerrighet hva skulle du tatt for å gjøre en slik jobb(for meg)

Kjebekk sa...

Så flink du er:-)) Har noen ledige vegger her hos oss også.... Regner med du får goood tid til høsten;)

Gine:o) sa...

Så supert at du har lagt de ut speilvendt! :)
jeg tenkte å prøve meg på å trykke over på pute. Regner med jeg bruker bildene dine :) Håper det er i orden!?
Ha en fin dag :)
hppt://detlilleheklehjornet.blogspot.com