mandag 11. april 2011

Gratulerer med dagen!



Idag gratulerte jeg min trivelige med-kontaktlærer med dagen. Hun har tatt godt vare på meg i løpet av dette første året på ny skole! Det viste seg imidlertid at jeg hadde tatt feil av månedene og at bursdagen er om akkurat 1 mnd... Men ettersom gaven var en påskebrikke, måtte hun nesten få åpne gaven nå likevel :-)



Mønsteret er fra et heklehefte som ukebladet Familien har gitt ut. Det var et skriftlig mønster, men jeg liker diagrammer mye bedre. De er enklere og gir bedre oversikt. Jeg laget meg mitt eget diagram til denne brikken, og det måtte jo selvsagt kvalitetssikres... Så da heklet jeg en til, bare med en anderledes sisteomgang. Passer i grunnen godt det, for jeg hadde ikke påskeduk selv heller :-)



PS: dette er ikke hele brikken, mønster skal renskrives!

One of my closest colleagues has birthday today, and I'm giving her a homemade and lasting gift: a crocheted Easter doily. Since the pattern was written and I prefer a chart, I drew one myself. It doesn't show all the rounds, but I'll finish it later...

2 kommentarer:

Bjørg sa...

Det var veldig trivelig med gave på forskudd! Flott med slike kolleger som deg. Det er ingen sak å ta vare på slike medarbeidere. Takk for en trivelig overraskelse!Får vel se å bli ferdig med din gave også...Ikke så mye igjen nå :-)

Nenne sa...

Så flink du er som klarer å hekle sånt...skjønner ikke jeg, jeg er stolt av at jeg klarer å hekle bestemor-ruter.....det er det jeg mestrer med heklenåla:))
Disse flytelysene var en super ide, den tar jeg med meg-)))