søndag 22. august 2010

Bertram babyjakke

For et par dager siden fikk ei god venninne en gutt, og idag var lille-engel og jeg på kosebarselsbesøk på sykehuset. Jeg strikket en jakke til den lille prinsen i forrige uke, og idag ble den overlevert. Alltid koselig å gi hjemmelagede gaver!

Mønster: "Mille og Bertram" fra Silkeborg Uld
Str: 3mnd
Pinner: 3mm og 3,5mm
Garn: Sandnes Mini Duett (blanding av ull/bomull - deilig, deilig!)
- kjøpte ett nøste av hver farge, men det er sikkert over halvparten igjen av de nøstene som ikke ble brukt til stolper/kanter.




A good friend of mine gave birth to a baby boy a couple of days ago, and little angel and I visited at the hospital today. I brought a jacket that I knitted for the little prince last week. I find it rewarding to give homemade gifts!

Pattern: "Mille and Bertram" from Silkeborg Uld
Size: 3 months
Needles: 3mm and 3,5mm
Yarn: Sandnes Mini Duett

5 kommentarer:

Be-ty sa...

Søt og praktisk jakke med raglan :) Ellers må jeg si du har noen fantastisk flott kaker i bloggen din!

Tove sin strikkeside sa...

Kjempeflott jakke

mimouna sa...

Så fin jakke!

Titt Tei sa...

Heisann! For en nydelig jakke! Kjekt å se at dere har det bra :-). Men dere er veeeldig savnet her på Neset. Hils masse til små og store. Stooor klem fra oss

Åshild sa...

- heldig den lille som fikk så fin hjemmelaget jakke! Jeg har faktisk begynt på en liten jakke til pastor Boyas nyfødte datter. Den blir nok ikke ferdig neste uke, så jeg strikker i 1-års størrelse...