torsdag 5. november 2009

Tivolikake

På søndag fyller lille-engel 4 år, og i dag benyttet vi fridagen til å ha barneselskap. 9 barn tilsammen i alderen 3,5 - 7 år = høy stemning! Jeg laget en sjokoladekake i 18cm formen min, og gjestene kommenterte høylydt "Hvor liten kake dere har!!". Sant nok, men bare halvparten ble spist opp, så neste år får vi steke en enda mindre ;-) Ellers sa fornuftige prinsesse-engel at jeg burde laget en større kake, slik at jeg slapp å lage en ny til familieselskapet på søndag. Hadde jeg bare ikke syntes det var så kjekt å bake og pynte, skulle jeg nok gjort det...

Kakelysene fant bursdagsbarnet på en handlerunde med mamma'n, og sammen med en fargerik smørkrembord og fargede sukkerstjerner ble det nesten en tivolikake.
Little angel turns 4 years on Sunday, and we held the children's party today. There were nine kids altogether attending. I made a small chocolate cake (18cm =approx. 7"), and some of the guests loudly commented "What a small cake!!". True enough, but only half of it was eaten, maybe I have to make an even smaller one next year ;-) Our reasonable princess angel said that I should have made a bigger one so that I wouldn't need to make a new one for the family party on Sunday. If I were not so fond of baking and decorating I would have...

Little angel found the birthday candles in a shop, and combined with the colourful edging and the coloured stars it almost turned out as a fun fair cake.

2 kommentarer:

Titt Tei sa...

Nydelig kake! Snuppa vår har snakket om den i hele dagen.. Spesielt om noe rosa kakepynt som var så godt :-).

Åshild sa...

Gratulerer med dagen, lille-engel! Flott kake!