fredag 6. november 2009

Dukketeppe i bestemorruter



For ca 6 år siden, mens jeg ventet englegutten, satte jeg i gang med å hekle bestemorruter i blåtoner til babyteppe. Det prosjektet ble aldri ferdig, men nå har jeg hentet frem rutene fra skapet og satt de sammen til et dukketeppe. FRYKTELIG kjedelig å feste alle trådene (8 pr rute...), men å sy de sammen gikk raskere enn jeg trodde. Jeg heklet noen omganger med fastmasker, staver og buer rundt tilslutt.
While expecting angel boy 6 years ago, I started crocheting granny squares in blue colours for a baby blanket. This project was never finished, but I just recently took the squares out from the cabinet and put them together for a doll's blanket. EXTREMELY boring to weave in the ends (8 per square...), but sewing it together went better than expected. Then finally I crocheted an edging consisting of dc and tr.

1 kommentar:

frøken ij sa...

Søtt lite teppe :) Ha en flott kveld!