torsdag 22. oktober 2009

Hjemmelaget eplesaft og misjonsløp


Noen i bygda mente at de hadde altfor mye epler, og jeg tok gladelig imot tilbudet om å komme å plukke med meg litt. Jeg reiste hjem med 2 fulle bæreposer. Nå har jeg brukt opp halvparten, og har 12liter hjemmelaget eplesaft klar til frysing. Herlig!
Ellers arrangerte akkurat russen misjonsløp på tunet. Prinsesse-engel fant ut at hun ville bli med å springe hun også, så husbonden og jeg sponset henne litt hver pr runde. Sannelig sprang hun 14 runder = 1,4mil! Det gir 700kr til misjonsprosjektet. Flink jente!!
Englegutten sprang også en runde, men var ellers mer opptatt av folkelivet.
I've made apple juice for the first time, and it tasted really good!
-
The graduating pupils arranged a course to raise money for their mission project yesterday. Angel princess also ran, and my husband and I agreed to sponsor her with some money for each round she ran. She actually made it to 14 rounds (=8,7 miles), which provides 700 NOK to the project! Well done!! Angel boy also ran one round, but he enjoyed watching the crowd more.

1 kommentar:

Åshild sa...

WOW! Ikke verst å klare så mange runder, Prinsesse-engel! Klem fra fadder Åshild