onsdag 23. september 2009

Nye putetrekk



For mange år siden fikk jeg en pose med gamle, hjemmeheklede mellomverk og blonder av mormor. Akkurat passe herlig gulnet! En slik skatt hører ikke hjemme i en pose i en skap, så nå har de fått nytt liv! Mens husbonden har vært i heimevernet har jeg datet Mr. Bernina, og nå er to putetrekk ferdig. Korsstingshjertet er brodert etter et av hjertene på dette bildet på nettet. Blonden rundt må jeg nok lage et mønster på, for den kan jeg hekle og bruke til ganske mye :-)
Blomsterblonden rundt "pølseputa" var litt skadet i kantene, men jeg sydde den fast med tett sikk-sakk, så jeg håper det går bra.






My grandmother once gave me a bag of old crocheted laces, and they are too valuable to be hidden in a closet. So I've finally taken them out, and while my husbond is serving in the national guard this week I've been dating Mr. Bernina and making new cushion covers. The cross stitch heart is made by looking at this picture. I think I'll have to write down the pattern for the lace surrounding it, because it is really applicable.