søndag 31. mai 2009

MISLYKKET STRIKKING...



Angående den ufo'en jeg nevnte i forrige innlegg: det skulle bli en babyjakke til en liten gutt. Bolen var strikket, masket sammen på skuldrene, og sydd og klippet opp ermehull, begge ermer var strikket med belegg og felt av, stolpe med knappehull samt halskrage var ferdig. Så det var bare den siste monteringen jeg skulle gjøre i kveld. Det var forholdsvis fort gjort. Når ermer var sydd i, og belegg og halskrage masket ned, skulle jeg bare beundre verket. Da husket jeg plutselig hvorfor dette strikkeprosjektet ble lagt vekk i utgangspunktet... Det er for mange masker på bakstykket i forhold til framstykket - utrolig ergerlig!! Ser ikke for meg hvordan jeg evt skal "jukse til" dette, så det er nok en viss fare for at jakken bare blir kastet. Synd, men sant. Andre forslag?

Unfortunately, the UFO I mentioned in my last post didn't turn out as I expected. After having finished assembling the baby jacket, I suddenly realized why I put it away in the first place: there are too many stitches on the back part compared to the front part - unbelievably annoying!! I can't imagine how this could be fixed, so the whole thing will probably be thrown away. It's a pity, though. Other suggestions?

Ingen kommentarer: