torsdag 27. november 2008

FRIDAG - IGJEN

Fridagen kom og fridagen gikk...
Jeg hadde store planer om alt jeg skulle gjøre denne dagen, for to kjekke 7.klasse jenter fra bygda hadde spurt om de kunne få komme å passe ungene. Men jeg har brukt omtrent hele natta på å holde panna til englegutt som hang over bøtta... Det har resultert i at jeg har gått i en døs idag. Men noe har jeg da fått gjort, bl.a laget juleøl (...alkoholfritt). Det er et "must" for enhver trønder i julehøytiden. Etterhvert kjenner jeg flere vestlendinger som har fått smaken på det også :-)
Første kjeksesort er pent plassert i kakeboksen, potetmeltopper er en av mine julefavoritter (og pappas. Ikke sant, papsen?)
Ellers har jeg pyntet til advent, men det får komme som et eget innlegg litt senere. Ser fram til helga, vi har INGEN planer!

The day off came and the day off disappeared...
I had great plans as to what to do this day, since two nice, local 7th grader girls had asked if they could come and look after the kids. But I have spent most of the night taking care of angel boy, who was attacked by the tummy bugs... As a result, I have been really drowsy today. But I have managed to do some things, e.g brewing Christmas beer (...soft). It's a must for every person from Trøndelag(county in mid-Norway) in the Christmas holiday. I now also know some people from western part of Norway who like it :-)
First cookie kind lies safely in the jar, cornflower cookie is one of my favourites (and my dad's, right, daddy?)
I've also decorated for Advent, but I'll make a new post about that later. Looking forward to this weekend, we have NO plans!

Ingen kommentarer: