fredag 13. mars 2020

Tulip ring genser

Å sy bunad er ganske intenst... Til tider ville jeg sagt ekstremsport i tålmodighet og nøyaktighet! Da er det utrolig avslappende å strikke litt innimellom, nesten uten å tenke 😊


Størrelse: M
Garn: 253 g (!) Drops Air 21 - Sjøblå (for de som ikke trenger ekstra ermelengde, holder det nok altså med 5 nøster)
Pinner: 4,5 og 6 mm
Annet: Jeg ønsket ikke trompetermer som på mønsteret, så jeg felte to masker midt under ermet hver 11.omg (ca hver 5.cm) til sammen 8 ganger, og deretter 5 omganger rett før vrangbord.

Jeg ble veldig godt fornøyd med genseren, både fasong og farge (mer turkis enn hva som vises på bildet). Nå er jeg glad for at vinteren ser ut til å ha returnert til Trøndelag, slik at vi trenger å ha på ull en stund til 😉

I'm very pleased with my new Tulip Ring Sweater from Drops Design. The sleeves were altered, but apart from that, it's the original design and yarn. Looove the shape and color of my new favorite sweater 😍

Ingen kommentarer: