søndag 3. juni 2018

Konfirmasjonskaker

Jeg er takknemlig for tilliten når jeg får forespørsler om å bake konfirmasjonskaker :-) Her er årets produksjon:

Toetasjes marsipankake til fjell- og dyreglad jente.
Sjokoladekake til en konfirmant som spiller basket, fotball og pc-spill.
Marsipankake til en svømmer.
Sjokoladekake med Tesla-dekor til fadderjenta vår.
Sjokoladekake til en Harry Potter-fan :-)
Sjokoladekake til en flott og allsidig gutt.
Sjokoladebildet som dekker toppen på forrige kake, laget jeg på matpapir, lot det stivne i kjøleskapet, og la det så bare rett oppå kaka. Obs: hvis man skal ha tekst, må denne speilvendes først...
Her har jeg sprøytet konturene med mørk kokesjokolade. Trengte ca 40 g. Deretter lot jeg bildet ligge i kjøleskapet til mønstrene var helt stive. I mellomtiden hadde jeg smeltet og avkjølt hvit sjokolade. Den tømte jeg utover bildet og strøk den forsiktig over mønsteret. Obs: VELDIG viktig at den hvite sjokoladen får avkjølt seg, hvis ikke smelter den det mørke mønsteret...
I really appreciate being asked to bake Confirmation cakes. These are the ones I made this year. Looking forward to new orders next year ;-)

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Herlig :-)) Jeg tror ikke jeg kunne gjøre det... en veldig fin håndverk.
Du lager fantastiske kake... med kjærlighet, ideer og ferdigheter...
Synd, jeg bor ikke i nærheten :-)) jeg er en stor kake fan :-))
Tusen takk at du viser.
God søndag. Hilsen fra meg.

Englemor sa...

Takk, Barwitzki :-)