onsdag 10. januar 2018

Nancy-kofte

Tidligere i høst strikket jeg på en Nancy-kofte som skulle være bursdagsgave til ei niese. Den ble ikke ferdig til selve bursdagen, men jeg tok med strikketøyet til selskapet og viste hvor langt jeg hadde kommet. Det var nemlig bursdagsjenta selv som hadde ønsket seg jakke og valgt fargesammensetning :-)

 Kofta er strikket i Drops Flora, og pga annen strikkefasthet ble det altså litt omregning ift masketall. Dette noterte jeg meg ikke før kofta ble levert... Uansett, kofta ble passelig, og det var jo bra!


Once while knitting, one of my nieces came over and asked if I could knit something for her sometime. Her mother asked if I could knit a Nancy jacket since I knitted one for her baby sister six months ago. My niece chose the colors herself, and this precious result was her birthday gift. Glad to hear that she liked it, and that it was a nice fit :-)

Ingen kommentarer: