tirsdag 21. november 2017

Telys til julemessa

 På årets julemesse ville vi prøve å ha litt redesign også. Telys i sandkakeformer var en enkel variant :-)

 Jeg vurderte å kjøre til byen for å finne telysveker i en hobbybutikk, og så smelte stearinlysrester for å lage telysene. Men så kom jeg på en enda enklere variant; å smelte ferdige telys rett i formene! Da tok jeg ganske enkelt ut telyset fra plastkoppen, satte det i sandkakeformen, satte formene i vannbad i stekepanna (som var slått ned til svak varme etter at vannet var kokt opp), så ordnet det seg selv ;-)

 Ett telys var litt for lite for én sandkakeform, så jeg hadde oppi et halvt til etter at det første lyset var smeltet.

 Så er det bare å la lysene stivne. Disse solgte vi for 15 kroner.

Disse telysene var også enkle å lage, men fine og dekorative. Her tok jeg rett og slett pynteteip fra Søstrene Grene rundt plastkoppen :-)

Just publishing some simple, yet decorative, ideas for tea lights. We sold both versions at the Christmas Sale last weekend. It's nice to have some smaller and cheaper items on the sales' table as well.

Ingen kommentarer: