onsdag 1. november 2017

Rallargenser

Rallargenseren var en strikkehype sist vinter, så jeg bestemte meg for å strikke en herregenser til julemessa. Mitt beste tips når man lager ting til julemesse, er å ha en plan B hvis varen ikke blir solgt. Ergo er denne genseren (forsøkt) strikket i størrelsen til mannen min ;-)


Garn: Drops Karisma farge 21 mellomgrå (12 nøster), koksgrå 53 (4 nøster) og naturhvit 01 (1 nøste)
Pinner: 3,5 (vrangbord), 4 (ensfarget glattstrikket parti) og 4,5 (mønster)

Siden garnet jeg brukte er tykkere enn garnet foreskrevet i mønsteret, måtte jeg regne om endel. Ermer: 52 m vrangbord, øk 2 m midt under ermet hver 7.omg i alt 16 ganger. Strikk ermet 51 cm, fell 16 m midt under ermet. Bole: 230 m, strikk 44 cm, fell 16 m i hver side. Tilpass rundfellingsmønsteret. Hel lengde (inkl halskant): 74 cm. Overvidde: 110 cm

Just finished a woolen sweater for the Christmas Sale. It's the popular Rallar pattern (free in Norwegian). Since you never know what will be sold and not, it's good to have a plan B. The sweater is thus knitted to fit my husband ;-)

Ingen kommentarer: