lørdag 2. september 2017

Reflekslue

Det nærmer seg fort høst, med kaldere og mørkere kvelder. Da passet det godt å strikke en reflekslue til minstesnuppsi:

De fleste refleksgarn jeg har sett på, består for det meste av akryl eller polyester, men endelig kom jeg over Reflex fra Gjestal med 50 % ull. Finner det ikke på nett, men jeg kjøpte det på Coop Extra.
 

Jeg brukte farge 603 grå, og fulgte fremgangsmåten til lue i vrangbordstrikk fra gratismønsteret til Gjestal. Siden jeg bare hadde kjøpt 2 nøster (og mønsteret sier 3...), ble ikke luen like "baggy", men det synes jeg ikke gjør noe. Etter 36 omganger, strikket jeg de tre vrangmaskene sammen, etter to nye omganger strikket jeg de tre rettmaskene sammen, deretter to og to masker sammen, før jeg klippet tråden og dro den gjennom de resterende maskene. Dusken hadde jeg liggende fra tidligere bestilling hos ebay.

We've entered the first month of the fall, and the evenings will soon be both colder and darker. Seemed like the right time to knit a reflecting hat for our youngest daughter... I was lucky to find a yarn that had 50 % wool in it as well, not only acrylic. Free pattern from Gjestal (in Norwegian). I already had the fur pompom from an ebay purchase.

Ingen kommentarer: