søndag 13. august 2017

Osloanorakk med selburoser


Jeg liker så godt å strikke Osloanorakken. Den er både stilig og forholdsvis kjapp å strikke. Tidligere har jeg strikket ensfargede partier, denne gangen ville jeg prøve med mønster, og valgte dette selbumønsteret. Selv om det ikke hører til mønsteret på Osloanorakken, passet det faktisk akkurat med maskeantall på str 4 år på bolen!


Tidligere har jeg strikket denne genseren i Drops Nepal, denne gangen valgte jeg Drops Alaska og pinner 5,5mm. Til denne genseren str 4 år brukte jeg 4 nøster av hver farge; 02 natur og 40 gammelrosa.

Jeg har ingen spesielle jeg har strikket den til, jeg trengte bare et sommerprosjekt, så den leveres nok til julemessa. Kjekt å ha noen større salgsvarer, også :-)

I love the Oslo hooded pullover from Pickles, it's both great-looking and a quick knit. The ones I've previously knit, have had two colors, but no patterns. This time I wanted to include a Selbu rose pattern, which actually fit perfectly to the amount of stitches on the bodice! Since I had no specific princess in mind when knitting, I think I'll deliver it to the Christmas fair in November. Nice to have some larger sales items as well :-)

Ingen kommentarer: