onsdag 19. juli 2017

Mariussokker

Sokker er alltid salgbare på julemessa. Problemet mitt er at jeg syns det er så fryktelig kjedelig å strikke vanlige raggesokker... Eldstesnuppsi er godt fornøyd med Mariussokkene hun fikk i julestrømpa i fjor, og de er mye kjekkere å strikke. 4 par str dame (39/40) er ferdigstrikket og herved lagt i julemesseboksen ;-)


Interessert i å strikke egne sokker? Under er en enkel fremgangsmåte på hvordan jeg strikker disse sokkene:


Mønster på hælfelling for sokker har jeg beskrevet i et tidligere innlegg. Selve Mariusmønsteret legger jeg ikke ut pga copyright.

My experience is that socks are easily sellable items at the Christmas fair, so I've knitted four pairs with the traditionally Norwegian patter "Marius". A description of how they're knitted is also included for Norwegian readers :-)

Ingen kommentarer: