søndag 15. januar 2017

Dåpskake og englebroderi

I dag er vi klar for dåp til niesen vår! Jeg var så fornøyd med broderigaven vi ga til faddergutten vår, så jeg laget noe liknende denne gangen også, bare med annen fargesammensetning, teksttype (Footlight MT Light fra Alexstitches) og tekstplassering:


Rammen (30x30cm) er kjøpt på Clas Ohlson. "Hopp på kobbertrenden", sto det på nettsiden deres. OK, tenkte jeg :-) Passer bra med bruntonene i broderiet, da.

Engelen er brodert i to brunfarger, mens skriften er i burgunder.


Jeg ble spurt om å lage en kake med marsipantrekk og dåpspynt, uten at selve kaken var "standard bløtkake". Jeg bakte derfor sukkerbrød med halve melet byttet ut med kakao, og hjemmelaget sjokolademousse som fyll mellom de tre lagene. Før jeg dekket kaken med marsipan, bredte jeg kremfløte rundt hele kaken, slik at den brune kaken ikke skulle skinne igjennom marsipantrekket.


Jeg liker veldig godt baby-silikonformen jeg kjøpte på ebay. Ingen sak å lage baby i marsipan nå! Minstesnuppa så på da jeg pyntet kaka, og oppdaget at jeg ikke laget babyen selv for hånd. "Og jeg som har vært så imponert!". Jeg falt visst litt i anseelse, der... Men hun syntes kaka ble veldig fin, og da var det visst greit ;-)

Our niece is being christened today, and I've embroidered an angel motif with her name and vital birth numbers as a gift. I was also asked to bake a christening cake, which I of course enjoyed decorating :-)

Ingen kommentarer: