lørdag 14. mai 2016

Bowlingkake

Til helgas konfirmasjoner fikk jeg bestilling på en sjokoladekake med bowling som tema:


Til kula brukte jeg Wiltons ballform, mens kjeglene ble skåret ut fra kvadratisk kake etter en mal jeg tegnet meg. Alle kakebunnene har sjokoladekrem mellom lagene, denne kremen fungerer samtidig som "lim" for de to halv-kulene når de skal settes sammen til en ball. Ettersom kjeglene skulle dekkes med hvit marsipan, glaserte jeg dem med hvit melis først.

Ellers må jeg bare si at det jammen ikke er helt enkelt å få lagt marsipanen fint, hverken på kjeglene eller kula... Så selv om de ser bare helt ok ut, er jeg fornøyd med det ;-)


This weekend's cake order was a cake for a confirmation. The youth being a bowler, the cake theme was likewise. Wilton's ball pan is a wonder while baking round cakes.

Ingen kommentarer: