søndag 6. mars 2016

Pappmachéskåler

I forrige uke laget ungene på barneklubben skåler av pappmaché:

Her er eksempelet mitt som jeg hadde med ned til klubben: jeg blåste opp en ballong til passelig størrelse og kuttet strimler av avispapir. Disse ble innsmurt med lim på begge sider og lagt i flere lag på halvdelen av ballongen.
Etter å ha tørket i ett døgn, sprakk jeg ballongen. Altså måtte ungene ta med seg ballongen hjem og la det tørke til neste dag, og så dekorere den hjemme.

Det var MYE griseri mens ungene holdt på, men likevel veldig kjekt :-)

Hjemmelaget lim: lag jevning av 1 dl vann og 1 dl mel. Kok opp 4 dl vann, tøm i jevningen under omrøring, la limet koke i 4-5 minutter. Jeg laget 3-dobbel porsjon, og kunne nok hatt enda litt mer til ca 10-12 ballonger.

The kids at Children's Church made paper mache bowls last week. A lot of mess while crafting, but a lot of fun :-)

Ingen kommentarer: