søndag 20. mars 2016

Bibelveske


I helga var det påskeleir, og minstesnuppa skulle avgårde for første gang uten at jeg var med som leder. Hun var ganske spent... Som en oppmuntringsgave sydde jeg en bibelveske til henne på fredag mens hun var på skolen. Der passer Bibelen hennes akkurat oppi, på baksiden er det en lomme til leirminneboka, og på innsiden er det strikkhylster til skrivesaker.


Forstykket ble klippet 21x28cm, og det ble applikert med et kors i skinn (skai). Bakstykket er 21x58cm, og der foldet jeg en lomme som jeg sydde en stikning over, før jeg applikerte et skinnhjerte på ytterste stoffdelen av lommen.


Fóret er 21x54 cm, og der sydde jeg på en 8,5 cm lang buksestrikk horisontalt ca 10 cm fra kanten, og en stikning hver 1,5 cm. Hankene ble skåret 22x6 cm i skai. Jeg nålet ned den ene siden da jeg skulle brette sidene inn mot midten, slik at jeg visste at midtstreken ble bein. Så sydde jeg en fagottsøm langs bretten. Da forsvant knappnåls-hullene i alle stikningene.



Forstykket og bakstykket ble lagt rett mot rett og sydd sammen i sidene og i bunnen. Fóret ble sydd sammen i sidene (rett mot rett) utenom ca 10 cm i ene siden. Der skulle vesken vrenges ut etter at vesken og fóret var sydd sammen.

Jeg vrengte yttersiden, og la foret nedi, slik at begge delene lå rett mot rett. Hankene ble lagt som en U mellom yttersiden og fóret på hver side (målte ut 2,5 cm fra hver sidesøm), slik at jeg sydde dem fast samtidig som jeg sydde sammen vesken og fóret i toppen. Tilslutt vrengte jeg ut vesken, la fóret pent nedi vesken slik at hankene stakk opp, og sydde en stikning rundt toppen.

Our youngest daughter worried about this weekend's Kids' Retreat, since it was the first time without me coming along as a leader. I made her this Bible bag as an encouragement gift, knowing it would be a neat thing to bring. She loved it!

Ingen kommentarer: