tirsdag 11. august 2015

Kjegle-rundstykker

Jeg var vertinne for høstoppstarten av kvinneforeningen i går. Disse kjegle-rundstykkene har jeg hatt lagret på pinterest en stund, og tenkte at det var en flott anledning til å teste ut oppskriften fra Home Cooking In Montana. En enkel pastasalat er fin å fylle kjeglene med :-)


Jeg laget kjegleformer av ulik kartong (frokostblanding-/knekkebrød-esker, melkekartonger) som jeg så dekket med aluminiumsfolie. Min kjeglemal var nok nesten 90 grader, det ble i grunnen litt stort. Jeg sparer på kjeglene, men kommer nok til å kutte vinkelen litt slik at rundstykkene blir smalere og lengre.

Kjeglene ble smurt og deigstrimler ble surret rundt, penslet med eggemelk og drysset med linfrø og valmuefrø. Stekes midt i ovnen ved 175grader i 18 minutter.

I pinned Home Cooking In Montana's recipe for cone buns some time ago. Yesterday's female bible study was a great occasion for testing it. The buns taste great along with a simple pasta salad. The only thing I would do differently the next time, is making the cardstock cones narrower, making the buns slimmer and longer.

Ingen kommentarer: