tirsdag 28. juli 2015

Jule-grytekluter

Etter å ha avsluttet noe småstrikk i sommerferien, ble jeg oppråd for prosjekt på bilturen hjem. Jeg kjøpte et par nøster med rødt bomullsgarn, fant frem et bloggbilde av et heklediagram på grytekluter som jeg tegnet av fra tekstdiagram for flere år siden, tok screenshot av bildet og satt med mønster på mobilen!



Jeg liker disse gryteklutene veldig godt, de er både dekorative og tykke og gode! Bakstykkene heklet jeg av restegarn som jeg fant da jeg kom hjem. Jeg hadde ikke nok svart garn til siste heklerunden på begge parene, så det ene paret fikk rød kant. Når jeg ser tilbake på blogginnlegget fra den første gangen jeg heklet slike, så skal det jo faktisk være farget kant... 

Disse jule-røde gryteklutene må vel bli fine på salgsbordet til julemessa?

I love these crocheted pot holders! They are decorative and thick. You won't burn your fingers using them :-) Several years ago, I drew this chart pattern for the pot holders from a text pattern, it makes it SO much easier to crochet, I think! They are Christmassy red and ideal for the craft table at our church's Christmas sale in November :-)

Ingen kommentarer: