mandag 3. november 2014

Kostymer til HalloVenn

På fredag deltok ungene på HalloVenn her i byen, det skremsels-frie alternativet til Halloween. Kjekken og jeg sto på hver vår post, så hele familien var utkledd denne ettermiddagen. 450 unger deltok. Kjempekjekt!!

Minstesnuppa ville kle seg ut som Elsa fra filmen Frost. Vi så på Elsa-kjoler på butikken, men de var for små. Så da kjøpte jeg inn stoff og sydde istedet. Hvis man ikke rekner med arbeidstimer, ble det halve prisen i forhold til butikkjolene :-) Først kjøpte vi en Elsaparykk, men den var både litt liten i hodeomkretsen og ikke flettet riktig. Så da fikk vi byttet inn den igjen, og kjøpte en blond langhåret parykk istedet. Den flettet jeg selv. Dette var også halve prisen i forhold til Disney-parykken. Mye penger å spare på å ikke kjøpe merkevarer...

Kjolen er sydd i turkis strikk med paljetter, party sateng og hvit bløt tyll. Alle stoffer er kjøpt på Stoff&Stil. Jeg har lagt til sømrom i sidene som er lett å ta ut slik at den fortsatt kan brukes en stund fremover.
Eldstesnuppa ville være sjørøver, og hadde allerede en hvit topp og et svart skjørt hun ville bruke. Det brede beltet sydde jeg av imitert skinn fra Stoff&Stil, mens øyelappen er en liten rest av en skinnbit.

The kids attended HalloVenn ("Hello Friend", a scare-free alternative to Halloween) on Friday, and the girls needed costumes. I sewed an Elsa dress to our youngest girl, while a pirate belt and eye patch were accessories for our eldest daughter.

Ingen kommentarer: