fredag 24. oktober 2014

Stoffkurv

Helt siden brødkurvenes "storhetstid" for noen år tilbake, har jeg tenkt at jeg skulle ha sydd slike kurver. Sen på avtrekkeren, muligens er det ingen som er interessert i slike nå lenger, men jeg vil gjerne ha en selv hvis det blir noen til overs :-)

Jeg har sydd i to ulike størrelser. Til den minste klippet jeg rektanglene 45x25 cm, mens den største er klippet 45 x 35. Stoffmønsteret oppover den lengste siden blir oppover i kurven. Hvis du ønsker stående striper, må altså rektangelet klippes med stripene langs 45cm-siden. Jeg brukte fremgangsmåten fra Haberdasheryfun, den er enkel og uten håndsøm.

Even though fabric bins were on the peak of popularity some years ago, I've always had them on my "to-do-list". I finally made some, inspired by Haberdasheryfun. The larger bin was cut 17 1/2" x 13 1/5".

Ingen kommentarer: