onsdag 15. oktober 2014

Høstferie: tovavotter og pulsvarmere

I høstferien var vi på hytta, og i tillegg til brettspill, god mat, turer, basseng, kino, ble det også litt strikking. Ja, for ikke å glemme at man tross alt sitter to timer i bil for å komme seg dit... Rekker jo å strikke ganske mye på den stunden når man sitter der og ikke kan gjøre annet :-)

Olivengrønne tovavotter i damestørrelse strikket på pinner 6 og dobbelt finullgarn (to nøster). Mønster fra Ullkurven. Disse er kjempegode i passform og ikke minst deilig varme!
Tovavotter størrelse 12 år. Her har jeg brukt et nøste rødt og et nøste oransje.

Disse parene med pulsvarmere er strikket etter mønsteret Ellie's Gloves fra Drops. Liker designet veldig godt, og blir IKKE lei meg om noen ikke blir solgt på julemessa... Alternativt kan jeg strikke flere, for de er både enkle og forholdsvis kjappe å gjøre ferdig.

Dette hvite paret i alpakka strikket jeg etter at vi kom hjem fra ferie. Det minker bittelitt på restegarn, men jeg har fortsatt nok til mange småprosjekter framover ;-)

I continue my stack yarn journey :-) These projects, felted mittens from Ullkurven's pattern and the neat wrist warmers Ellie's Gloves from Drops Design, were knitted during the fall break. All for sale at the Christmas fair :-)

Ingen kommentarer: