lørdag 8. mars 2014

Alpakka-Marius med rundfelling

Lenge siden jeg har strikket noe større prosjekt til meg selv, men ble inspirert i vinterferien da jeg så den flotte rundfelling-Marius'en svigerinna mi strikket på. En tur til fabrikkutsalget til Sandnesgarn resulterte i alpakkagarn, og nå er resultatet ferdig! Dette selfie-bildet har dårlig bildekvalitet, men sjekk neste bilde for å se hvordan fargene egentlig er.
Tre ulike blåfarger utgjør fargekombinasjonen (selv om den lyseste ser nesten hvit ut på dette bildet...), og jeg er godt fornøyd :-) Mønster er fra et temahefte fra Sandnesgarn. Jeg strikket bolen 5 cm lengre før midjeinnsvingningen, og ermene strikket jeg 3 cm lengre enn mønsteret sa.
Under ermene vises det vel knapt hvordan man syr sammen åpningen, men det blir jo ekstra fint hvis man masker sammen.
I just finished a Marius sweater for myself this evening. Incredibly satisfied with both colour, yarn quality and size! Pattern from Sandnesgarn.

Ingen kommentarer: