søndag 19. januar 2014

Trekk til tennbrikettønner

På starten av året har jeg brukt opp litt restegarn og strikket trekk til tennbrikettønner med Mariusmønster. De legges i julemesse-esken :-)


Fargekombinasjonene er kanskje ikke direkte tradisjonelle, men her er vel litt for enhver smak?
Lenken som jeg la ut på fjorårets post til Talonnetes mønster på slike tønnetrekk virker ikke lenger, men med et bildesøk på Google fant jeg tilbake mønsteret. For sikkerhets skyld legger jeg en kopi her :-) Jeg la opp 70 m på pinne 3mm, strikket 5 omg vrangbord, økte til 90 m, strikket hele mønsteret, felte til 70 m igjen, og strikket 5 omg vrangbord til slutt.
I've started off the creativity of the new year by knitting covers for briquette containers. The pattern is by Talonnete, but the design is the traditional Marius-pattern from Norway. Since I used yarn from my surplus, the colors are not the classic blue, white and red. I'll store them for this year's Christmas fair.

Ingen kommentarer: