fredag 17. januar 2014

Kalender for 2014

På barneklubben denne uken laget ungene kalendere for 2014. Bakgrunnen er kartong pyntet med bilde. Selve kalenderen er 12 månedskort som samlet i en klesklype, som igjen er limt fast til kartongen med limpistol. Så fikk de som ville pynte litt ekstra med glitter og stas etterpå :-) Mange brukte hjørnestansere jeg har kjøpt hos Søstrene Grene på bakgrunnspapiret bak bildet, det ble kjempefint. Med hullmaskin og hampehyssing ble det fint oppheng også.


Bildene fant jeg på pinterest. Enten kan man gå rett til fotolenkene, eller man kan søke etter spesifikke ting. Jeg skrev rett og slett  "wonderful picture" og "amazing photo" og fikk mange flotte dyrebilder. Og dyr liker jo de fleste barn :-)

Kalenderen laget jeg først på timeanddate med innstillingene "moderne" på utseende og "gjem månefasene" på formattering. Deretter valgte jeg utskrift (ikon oppe til høyre), og skrev den ut (= lagret) som pdf. Så åpnet jeg den i photoshop, slettet månedene og skrev inn nye navn med finere font (Burton's Nightmare) og la til ramme rundt hver måned med en brush. For at dere andre skal slippe denne prosessen, legger jeg ut kalenderarket som jpg her:

Craft activity at the kids' club this week was wall calendars for the new year. It was quite a process to make the months cards. In case anyone wants to make something similar without having to go through all the steps I did, I'll just publish the final sheet with the months here. You're welcome!

Ingen kommentarer: