søndag 24. november 2013

Julemesse-rapport

Dagen i går ble en flott julemesseopplevelse med masse folk innom bedehuset og et godt økonomisk resultat til inntekt for misjonsprosjektet i Øst-Afrika.

Min medsyerske og jeg hadde tilsammen 80 plagg til salgs på messa! Alt ble ikke solgt, men likevel omsatte vi for over 5000 mer enn i fjor. Fornøyd :-) Og kjolene som er igjen ligger til salgs på Facebook, så det ser ut til at tallet blir enda litt høyere.
Disse kjolene var blant de siste jeg sydde (laget 2 stk som jeg ikke fikk tatt bilde av...). Begge er langermet, den blå er str L mens den til høyre er str M.
Denne barnekjolen str 8-9 år la jeg opp nede og ved ermene i går morges rett før vi kjørte ned til messa... Jobber godt under press! Den har brunt velurbånd rundt spisshetta, dekorhjerte foran, og kroklisser ved oppleggskantene.
Laget litt forskjellig til salgsbordet også, her er stettglass med lokk til julegodtet :-) Messingstaker er spraymalt rød. På lokket til glassene har jeg limt på en knott, så er også lokkene sprayet. Hvis jeg skal lage flere slike, skal jeg passe på å gjøre det tidligere på høsten før det blir for kaldt... Selve glassene er limt på staken med silikonlim.
Diverse: stort hvitt linhjerte med påstrøket transfermotiv, to nøkkelringer med avkuttede gaffelskaft (godt samarbeid med onkel: jeg leverte gafler med fint mønster på skaftet og han fikset resten!) og hvite saltdeigshjerter med stempelmønster. Oppskrift på denne hvite trolldeigen som stivner i romtemperatur har jeg funnet hos The Pumpkin Patch.
Har vel allerede blogget det meste på dette bildet tidligere, men ikke kortene nede til høyre. Fremsiden er printet ut på magnetpapir og festet til kortet med limputer. Kortet er dermed en liten gave i seg selv, for magneten kan tas av kortet og festes på kjøleskapet. Motivet har jeg satt sammen i Photoshop.
Her også er vel mye blogget fra før, men bak i bildet vises Ulla-Bella hjerter. Slik strikket og tovet jeg til julemessa i fjor også.
The Christmas fair is over. What to do now? Relax, at least for a couple of hours, and then start thinking about Christmas preparations...

Ingen kommentarer: