mandag 4. november 2013

Fotballuer (Rosenborg og Viking)

I kveld var det eliteseriekamp mellom Viking og Rosenborg. Passer godt, da, å vise frem luene jeg har strikket denne uka:

Denne Viking-lua er en bestilling til en god kamerat av oss. Ungene likte ikke at jeg strikket den... Jeg tok utgangspunkt i gratismønsteret til Torirot (Ravelry-lenke med innlogging), men jeg ville ha den i glattstrikk og uten blåfargen.
Husbonden hadde tenkt å ta med de to eldste til kampen i kveld, og til den anledningen strikket jeg ei RBK-lue til junior. Unødvendig å lage mønster selv når Trulte og Rainwolf allerede har designet et :-) Jeg printet ut luemønsteret, men selve logoen må man tegne av fra luebildet. Nå ble det familietur til Trondheim og kino istedet for kamp, men lua kommer vel i bruk likevel.
Two Norwegian Premier League teams, Viking and Rosenborg, are represented with supporters in our family. I knitted hats with their logos this week. The Viking (pattern from torirot) one is for a friend of ours, and the kids didn't like me knitting it... My hubby is the only one supporting that team in this home ;-) The RBK hat (pattern from Trulte&Rainwolf) is for our son.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den ble jo såå fin, Kristin!!Vet en som gladelig går med den røde og gule ja ;-)