mandag 23. september 2013

Kari Traa pannebånd

For flere år siden laget jeg mønster til og strikket etterligninger av Kari Traa-luene. Jeg var på sportsbutikken en dag, og da så jeg at samme teknikk har blitt brukt til å lage pannebånd, fortsatt for Kari Traa.

Selv om vi har hatt en nydelig sensommer/tidlighøst, må vi vel rekne med at det snart blir kaldere, og da blir det godt med ull på ørene :-) 

Jeg la opp 25 masker til dette test-pannebåndet, men det ble litt høyt, så i mønsteret har jeg skrevet 20 masker. Neste gang tar jeg nok heller ikke striper på hele pannebåndet, men har større felt med en bunnfarge. Lykke til! Og til dere bloggere: fint hvis dere linker tilbake hit hvis dere bruker mønsteret :-)
Some years ago, I knitted hats with this oblique pattern, and now I've made headbands using the same technique.Gauge 6 st= 1", needles size 4,5 mm. Cast on 20 stitches. This is a back and forth knitting.

1st round: k 2, k2tog, k 13, increase 1, k 3.
2nd round: k 20

Repeat these two rounds until suitable length. Sew both ends together. Good luck!

Ingen kommentarer: