tirsdag 11. juni 2013

Damehelg i Oslo

I helga reiste jeg til Oslo for å treffe 5 flotte damer jeg ble kjent med da vi bodde i Rogaland. Kjempetrivelig helg med mye god mat, prat og latter!
Denne draperte toppen sydde jeg rett før jeg reiste. Jeg hadde plutselig rotet bort mønsteret mitt, men heldigvis var det lett å lage et nytt ut i fra blogginnlegget med bilder og mål! Stoffet er florlett og passer godt til drapering. Dessuten er det jo helt min farge :-)
Litt sightseeing :-)
Under en av lunsjene nede i sentrum ble jeg inspirert til å bake en etterligning... Vel hjemme fant jeg oppskrift på grovt valnøtt- og aprikosbrød, og det ble veldig godt. Jeg hadde ikke grovt rugmel, så der tok jeg grovt sammalt hvete istedet. Deigen ble klappet ut i liten langpanne og stekt ved 200 grader i 30 minutter på nederste rille. Neste gang bruker jeg den store langpanna, slik at brødet blir litt lavere. Det kan nemlig godt deles i passe ruter og deretter deles horisontalt og fylles med godsaker som f.eks brie, ruccola, kylling, løk mm.
Ladies' weekend in Oslo! I met with five wonderful friends from our time in Rogaland, and we had the best time :-) The draped top was sewn for the occasion, I love both the colour and the fabric quality. Having tasted a lunch treat in Oslo city, I was inspired to copycat and bake as soon as I got home: walnut and apricot bread (Norwegian recipe). Slice horizontally and spread with brie, salad rocket, chicken and onion. Yummy :-)

Ingen kommentarer: