lørdag 1. desember 2012

1.desember! Skrapekalender og sjokoladekalender

Tidligere i høst kom jeg over en beskrivelse på hvordan man kan lage egne skrapelodd, og tenkte straks at jeg ville teste det ut. Resultatet ble en skrapekalender til husbonden :-) Jeg har skrevet opp 24 ting som jeg verdsetter ved ham, 1 egenskap for hver dag. Er veldig fornøyd med ham! Limte på en hjertesjokolade for hver dag også, for hvert år prøver han å smiske til seg noen av ungenes sjokolader...

Fremgangsmåte:
- tegn over teksten med hvit tegnestift
- bland en del zalo med to deler flytende akrylmaling (helst gull el annen metallik)
- mal i vei!


Ungenes sjokoladekalendere er like kjedelige på framsiden hvert år. Og hvorfor finnes det bare med nisser på?!? I år laget jeg om ferdigkjøpte sjokoladekalendere til ei julekrybbe ved å lime bilder på baksiden og la lukene stå inn mot veggen. Selv syntes jeg at det var en kjempeidé og var godt fornøyd, men minstesnuppa sa "det er jo ikke slik vi pleier å ha det!" Er visst noe med tradisjoner i denne høytiden...


I've crafted a scratch card calendar for my husband, reminding him of 24 qualities I love about him. Since he tries to get the kids to give him some of their chocolates each Advent, I added heart chocolates too :-) 

The kids' regular chocolate calendars were refurbished into Nativity by glueing pictures on the back. I was really pleased both with my idea and the result, but our youngest princess exclaimed "that's not how we normally do it!". Well, I guess traditions are important in this season ...

Ingen kommentarer: