onsdag 26. september 2012

Siste sylte-/safteinnspurt!

Fryseren var i utgangspunktet full fra før, men nå har jeg fått stappet nedi litt til... Mamma og pappa hadde mye eple til overs, så jeg fikk plukket et par bæreposer. Det første vi gjorde var å kose oss med eplekake med is :-) Deretter satte jeg eplesaft og kokte eplegele.
Eldstesnuppa ble bekymret da vi tok opp den siste boksen med rørt tyttebær fra fryseren for et par uker siden... I går gikk naboen og jeg på tyttebærtur, så nå er yndlingssyltetøyet i boks igjen :-)
It's at the end of the fruit and berry season, but I just made apple jelly, apple juice and cranberry jam :-)

1 kommentar:

Åshild sa...

- kan tenke meg at frysern deres er full nå, ja! Nydelig tyttebærbilde. Artig oppsett med flere bilder sammen, forresten. Hvordan gjør du det, tro? Hm, jeg får vel titte litt på blogspot-sida.