onsdag 22. august 2012

Rips á la 2012

Alle årstider har sin sjarm, men sensommeren er en av mine favoritter. Både fordi det er stor fare for finvær i Trøndelag, og fordi det er så mange velsignelser ute i naturen som venter på å bli høstet! Nå er flere liter med hel rips frosset ned og klar til å bli diverse godsaker utover høsten og vinteren. 

Ellers har jeg laget råsaft, og det ble mye mer enn jeg hadde forestilt meg... Jeg måtte ty til mammas lager av flasker og glass, ettersom jeg ikke hadde nok selv :-)

I år prøvde jeg meg dessuten på ripsgele for første gang, og det var jo både lett og godt! Oppskriften fant jeg her.








I love the late summer, both because the weather is often nice here in Trøndelag then and because there are so many blessings out in the nature, just waiting to be harvested. I have preserved red currant lately, and besides frozen whole berries, I've made squash and jelly.

Ingen kommentarer: