mandag 27. august 2012

Avskjediget hekle- og strikkeprosjekt

I ukebladet Familien 16/12 var det mønster på en heklet og strikket kjole som jeg falt for. Jeg kjøpte inn garn og begynte å hekle frontpartiet. Uffet og akket endel underveis, for jeg syns mønsteret var utydelig skrevet. Diagram hadde vært så mye bedre! Hele motivasjonen forsvant...
Enden på visa ble at jeg leverte inn de uåpnede garnnøstene igjen. Av det åpnede syringarnet har jeg istedet heklet en dukkekjole med hatt :-)




I bought yarn to crochet and knit a dress in the magazine Familien 16/12, but the written pattern distressed me. It would have been so much better with a chart! I eventually lost all motivation, returned the unopened yarn to the store and crocheted a doll's dress and hat using the opened skeins.

1 kommentar:

Anonym sa...

Beundrer at du i det hele tatt tok fatt på et så stort prosjekt som en voksenkjole! Så flott kjole det vart til dukka :)
Kikk forresten gjerne innom bloggen min, og du er velkommen til å delta på Gi borten om du vil.