lørdag 21. april 2012

Bursdagskjoler

I april fyller har seks personer i den nærmeste familie bursdag i løpet av ni dager! I dag har vi feiret fire av dem. Min storesøster fikk en sommerlig kjole i gave. Skjørtedelen er i beige velur, overdelen i beige trykt bomull med hvite blomster, og ermer og dekorhjerte i hvit blonde. Fasongen er den samme som alle de andre kjolene jeg har sydd den siste tiden, og de ser ganske kjedelige ut på kleshenger - den er mye finere på :-)


















Ei niesesnuppe ble fire år i dag, og hun fikk en sommerkjole i samme beige velur som kjolen ovenfor, men ermer og dekorhjerte er i rosablomstrete Tilda-stoff fra Panduro.


















Plutselig sydde jeg visst en jenteveske av samme Tilda-stoff også, og et lysere Tilda-stoff er fõr.












A total of six family members have birthdays within nine days of April, and we celebrated four of them today. I had sewn an estival dress for both my sister and my niece, and a girly bag in matching fabric accessorized the latter one.

2 kommentarer:

Margrete Kiplesund sa...

Åh, så flink du er, Kristin! Jeg skjønner ikke når du får tid til å sitte å sy jeg, men det gjør du altså :) Gleder meg til julemessa jeg!

Titt Tei sa...

Åå superimponert! De kjolene dine er rett og slett nydelige!