torsdag 2. februar 2012

Karamell cupcakes


















Jeg har lenge hatt lyst til å lage Manuelas karamell cupcakes, og med foreningskveld i går bød det seg en mulighet :-) Knuste Werthers-karameller og sjokoladepudding-pulver er noen av ingrediensene. Joda, cupcake'ene ble gode de, men ikke SÅÅ mye bedre enn vanlige sjokolademuffins, som både har billigere og vanligere ingredienser...

I karamellglasuren skal det være Hapå-pålegg, og da fikk jeg endelig brukt Dulce de leche-karamellen som jeg laget en tid tilbake. Den smaker helt likt som Hapå og består av søtet kondensert melk kokt i vannbad i ovnen. Oppskriften er fra David Lebovitz. Det er helt klart mer lettvint å kjøpe Hapå på butikken, men dere som kjenner meg, vet vel at jeg synes det er kjekt å lage ting fra bunnen ;-)


















Holding women's bible study group in our home yesterday gave me the opportunity to bake Manuela's Caramel Cupcakes. The dulche de leche I made from David Lebovitz' recipe some time ago finally served its cause as ingredient in the frosting :-)

1 kommentar:

Titt Tei sa...

Wow! De såg herlige ut!