lørdag 21. januar 2012

Mimounas barnevotter

Hvis det er noe som er forbruksvare her i huset om vinteren, er det votter. Enten er de våte, eller vi mangler en eller begge vottene... Mimouna har laget mønster på enkle barnevotter, og siden jeg hadde ett nøste med garnet hun brukte, strikket jeg et par til go'gutten vår i går.

De kalde fakta:
- Garn: Mor Aase raggegarn fra Rema (jeg ville aldri kommet på å strikke votter i raggegarn, men jeg stoler 100% på erfarne Mimouna!)
- pinner 3,5
- størrelse: mønsteret anslo ca 6-års størrelse, men de ble både litt lange og vide til prinsen min på 7,5 år (jeg burde nok kanskje strikket med pinne 3)
- hadde jeg hatt mer garn, skulle jeg jammen strikket 3 like votter (ingen forskjell på høyre og venstre her) etter tips fra Mimouna, slik at jeg alltid hadde en i reserve :-)


















Jeg fikk for lite garn av ett nøste, så jeg brukte ensfarget Superwash som jeg hadde liggende til fellingen og tomlene.













Mimouna has designed super-easy mittens for kids, and seing her result inspired me to knit a pair for our son right away. I already had a skein of the yarn suggested in the pattern, but since it ended before I was finished, I needed to add some solid colour yarn for the decrease and thumbs.

1 kommentar:

mimouna sa...

Så gøy å se vottene. Det ble bra med svarte tupper og tomler. :)

Da fikk jeg jo bekreftet at jeg strikker stramt ja, pinne #3 er nok bedre for de med normal strikkefasthet.