onsdag 16. november 2011

Vesker av gamle puter og vevde stoffer

Jeg har fått en stoooor pose med stoffer, puter, blonder, brikker, skråbånd mm som to engasjerte og kreative damer i forsamlingens julemessekomite har skaffet på misjonens gjenbruksbutikk, og de lurte på om jeg kunne lage noen vesker av dette. Jeg sa ja, men ettersom jeg jobber best under press, er de siste veskene ferdige først nå, en halv uke før julemessa...

De broderte putetrekkene laget jeg to nett av, og de tre siste veskene er laget etter dette mønsteret.


















Fin å ha håndarbeid i kanskje?


















Den røde vesken under er i vevd mønster med silkefõr og stivet velurrem. Blomsten som dekker trykknappen heklet jeg i restegarn.


















Denne veska er laget av et herlig putetrekk! Remmen er i grønn kordfløyel, den har silkefõr og en liten heklebrikke er sydd på som pynt.


















Den siste veska har vevd mønster i ullgarn, silkefõr, rem i rutete bomullsstoff, og en heklet blomst i samme stil som den røde veska.


















Our bethel is arranging a Christmas fair, and I was asked to sew handbags from old embroidered pillow cases and other fabrics. Tree of them were made using the Pheoebe bag pattern.

Ingen kommentarer: