onsdag 4. august 2010

Helt på bærtur!!

I går reiste jeg, ungene, mamma, pappa og to tanteunger til Frosta for å plukke jordbær til 25kr kiloet. Kom hjem med 32 kg som skulle fordeles på 4 familier. Prinsesseengel og søskenbarnet var superraske jordbærrensere, og med hjelp av tantes Quick Chef III i Tupperware var det en drøm å røre til syltetøy.




I dag dro de to yngste og jeg på en liten blåbærtur. Turen var vel så mye målet i seg selv som blåbæra, men vi fikk da med litt i bøtta også. Fant også litt molt, men den skal få godgjøre seg ei uke til, I'll be back!
"Åhh, denna buketten va fine, mamma. Den vil eg pynta med når eg har bursdag!" (som jo er i november...)
Ungene renser blåbæra si i rastepausen :-)
Fjellets gull!!
-
We've harvested strawberry and made wonderful jam of it, and today I picked some blueberries. I even found some cloudberries, but they weren't ripe enough yet. I'll be back for them later!

1 kommentar:

Nina Rigmors Hus og hjem sa...

Å så herlig! Gleder meg til å kommer på blåbærpai i nyhuset i høst!!