torsdag 27. mai 2010

"Nieseblondesommertopp"



Jeg trengte et håndarbeid i pinsehelga, så jeg spurte svigerinnen min om lille-prinsessa trengte noe. Ønsket var en sommertopp, og jeg så for meg noe rosa sukkersøtt. I eska med restegarn var det derimot for lite rester av samme garn, og butikkene var allerede stengt for langhelga... Så da ble det en blå topp istedet, garnet er rester etter disse boleroene som jeg strikket til jentene mine ifjor. Blondemønsteret i disse er også utgangspunkt for mønsteret på toppen. Den ser nokså lang og smal ut, men den er veldig tøyelig.

Etter at toppen var ferdig var det fortsatt mye garn igjen, så jeg strikket en lik topp til dukka til niesen min også. Mønster på begge toppene er skrevet og kan sendes som pdf til interesserte.



I needed a craft for the Pentecost, so I asked my sister-in-law if her little princess needed anything. She wished for a summer top, and I immediately imagined something sugary pink. But there was not enough yarn of equal quality in my stash box, and the stores were already closed for the weekend, so I ended up knitting a blue top instead. Both yarn and inspiration for lace pattern derive from these boleroes that I knitted for my girls last year. After having finished the top, there was still more yarn, so I made a similar one for my niece's doll also. Pattern is available, but unfortunately only in Norwegian.

1 kommentar:

Topsy sa...

Det var en nydelig topp! Deilig å se noe annet enn rosa på småfrøkner. Jeg har akkurat ferdigstilt min nr. to av boleroene du tok utgangspunkt i, så jeg kjente igjen mønsteret kan man si :)