onsdag 25. november 2009

Tovet sitteunderlag



I helga var vi på leir, og da ville jeg ha med meg et litt "tankeløst" arbeid. Sitteunderlag i rillestrikk passet bra. Tror lille-engel kan få dette, prinsesse-engel har allerede fått i gave av ei venninne av meg. Og englegutten har ikke ro i rumpa til å sitte ned når vi er ute, så han trenger foreløpig ikke noe sitteunderlag. Men for rettferdighetens skyld kommer jeg nok til å strikke et til han også...

Garn: Sportsgarn fra Trysilgarn (strikket med dobbelt garn, gikk med i underkant av 5 nøster)
Pinner: 7mm
Oppleggsmasker: 109
Mønster fell to masker midt på (strikk 3 sammen) annenhver omgang
Toving: 40 graders vask med grønnsåpe i maskinen
Størrelse før toving: 40x40
Størrelse etter toving: 37x37
-
I have knitted and felted a butt cushion for little angel. Pattern: cast on 109 stitches, knit garterstitch, and decrease two stitches in the middle (k3tog) every second round until there remains only 1 stitch. Weave in the ends, felt the cushion in the washing machine. Pre-felted size: 15"x15", post-felted size: 14"x14"

1 kommentar:

Berit M sa...

Jeg fikk ikke med meg at du holdt på med dette i helgen. Lederoppgaver, alene med ungene og likevel tid til håndarbeid? FLINK JENTE;-)