mandag 8. juni 2009

Hardangertur og prosjekt restegarn #1


Etter å ha ryddet i garnbeholdningen, har jeg bestemt meg for å bruke mer av det jeg har. Jeg har satt meg som mål å lage ti ting av restegarn. Første prosjekt ut er dette pannebåndet som jeg strikket til englegutten i helga. Forholdsvis enkel strikking ("avansert rillestrikk", med annenhver maske løs av annenhver pinne, og forskøvet hver 4.pinne) med heklekant av krepsemasker rundt, deretter påsydd Spidermanmotiv (fant veldig kjekk 3-pakning på H&M!).

After having cleared up my yarn supplies, I decided to use more of what I already have. My aim is to make 10 things from my stash yarn. First project is this head band made for angel boy this weekend.

I helga tok vi med forventningsfulle barn og campingvogna til Hardanger. Vi var utrolig heldige med været, og nøt en fantastisk dag sammen i Mikkelparken i Kinsarvik på lørdag.

We took our caravan and kids full of expectation to Hardanger this weekend. The weather was great, and we had a fabulous day together on Saturday in the Mikkel park in Kinsarvik.


Vår egen klatremus i godt selskap!

Det aner meg at barna har arvet pappans høydegener. De gikk helt til topps uten å blunke. Så langt kom ikke jeg...

Dette var kjekt! Prinsesseengel ville ikke være med, men lille-engel og jeg fikk siktet henne godt inn og sprutet henne ansiktet fullt! Heldigvis til stor latter for alle parter :-) Her er husbonden og englegutten i aksjon.
Unna vei, her kommer vi i sirupfart...
Disse fjernstyrte bilene var en av engleguttens favorittaktiviteter. Noen minutter etter dette bildet ble tatt, var prinsesse-engel og englegutten ute på banen, og de voksne skulle prøve å kjøre på de. Morsomt!

Vi lette etter gull, og da gullet ble byttet inn i kiosken fikk de hver sin dessertskje fra Hardangerbestikk. Englegutten var helst litt skuffet, for han hadde sett alt utvalget av godteri i kiosken, men når han fikk spise yoghurt med "Mikkel-skjeia" på kvelden var det likevel stas.

Kule trøbåter! Skulle gjerne hatt slike på stranda her nede :-)
Lille-engels favorittaktivitet: bumpebåter. Hun lo hele tiden!
Klar for et realt rumpeplask!
Og alle var vi enige om at vi hadde hatt en flott tur!

Ingen kommentarer: