søndag 17. mai 2009

DUKKEBUNAD


Jeg har i flere år tenkt at jeg skulle sy en trønderbunad til dukka til en av jentene. Nå hadde jeg bestemt meg for å gjøre det før 17.mai. Med utgangspunkt i et sømmønster til en dukkedrakt skulle jeg gjøre en lettvint vri på bunaden. Men jeg fant etterhvert ut at det var vanskeligere å jukse enn å gjøre det ordentlig. Og når mamma kom på besøk nå kunne jeg jo få eksperthjelp. Takk for veiledningene, mamma!

I'd been planning for several years to sew a national costume from Trøndelag (county in Norway) for one of angel girls' dolls. Now I decided to finish before our Constitution Day on 17th May. I tried to make it simple, but that turned out to be more difficult than making it more advanced. And since mum is visiting right now, I could take advantage of her expertise. Thanks for guiding me, mum!

Ingen kommentarer: