onsdag 22. april 2009

ENGLEMOR-LUE / YO SQUARE HAT


I påska strikket jeg meg ei lue av restegarnet etter "Just enough ruffles", og jeg ble ganske så godt fornøyd. Både er garnet fortsatt herlig mykt, lua sitter godt på hodet, og mønsteret ble relativt dekorativt. Så jeg er frimodig og legger ut mønster på den, i tilfelle noen andre også skulle ha lyst til å lage en lik. Selv om det nå for tiden kanskje frister mest med bomullsstrikk...

Lua har fått det originale navnet "Englemor-lue" :-) Ellers kan jeg nevne at jeg har vært på kurs i Photoshop med en kollega (du var veldig inspirerende, PSB!) og har kost meg med å lage mønsteret som du ser på bildet ovenfor!


I knitted a hat during the Easter vacation from the remainder yarn from "Just enough ruffles", and I'm rather pleased with the result. The yarn is still wonderfully soft, the hat fits my head, and the pattern turned out quite decorative. So I undauntedly publish the pattern, in case anybody else felt like making one. Even though knitting with cotton might be more tempting nowadays...
-
I called the pattern the "YO square hat", and since I've attended a Photoshop course, I had a great time making the pattern above!

1 kommentar:

Randi sa...

Hei Kristin!
Dette mønsteret vil jeg gjerne prøve :) Har lagret det på pc'n, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg setter i gang med pinner og garn :)

Fin blogg du har forresten, jeg ble inspirert!!

Lurer du på hvem Randi dette er? Hint: Betania.