onsdag 6. august 2008

Prinsesseslott-kake

Prinsesse-engel fylte akkurat 6 år, og endelig hadde jeg en unnskyldning for å boltre meg med litt kakedekorering igjen... Etter bursdagsbarnets ønske ble det en prinsesseslott-kake, og hun fulgte med under dekoreringen. Underveis uttalte hun flere ganger at "du er den aller flinkeste mamma'en i verden!" Det er belønning god nok for alle timene jeg brukte på kaka :-)












Jeg startet med en langpannekake, og skar ut deler av den. Hver del ble dekket med marsipan. Tårnene er iskjeks som er smurt med melis, og deretter rullet i farget sukker. Best av alt med kaken er at den også SMAKTE kjempegodt! Og det er jo tross alt det viktigste :-)

Princess angel just turned 6, and I finally found an excuse to frolic with cake decoration... I made a princess castle cake according to the birthday girl's wishes, and she paid close attention while I was decorating. She commented several times: "You are the best mom in the world at decorating cakes!" That's reward enough for all the hours I spent on it :-)

My starting point was a rectangular cake which I cut in different parts. Each part was then covered with marzipan. The towers are ice cream biscuits covered with frosting and rolled in coloured sugar. And best of all: the cake also TASTED great, which is naturally the most important thing about cakes :-)

1 kommentar:

ohelene sa...

Wow så mange fine kaker du lagar. her er det mest avanserte nonstop på sjokoladekake :) Vi er i planleggingsfasen for åtteårsdag i vårt hus og jenta såg slott-kaka. Heldige meg, for jenta likar ikkje marsipan så slik kake kunne vi ikkje ha meinte ho. Så slapp eg skuffe henne.